Femeie citind ziarul

Te-ai gândit vreodată de ce ți-a rămas în minte cartea “Ultima noapte de dragoste întâia noapte de război”? Pentru că este o capodoperă literară, vor răspunde toți cei care au avut-o că lectură obligatorie pentru Bac. Un alt răspuns posibil este următorul: pentru că nu se numește „Un bărbat se ceartă cu soția sa și apoi pleacă la război”.
Hai să luăm un exemplu ceva mai actual: V-ați uitați la ”Game of Thrones”? Ați fi considerat că este la fel de interesant dacă se numea “Familii rivale din ținuturi îndepărtate se bat cu ajutorul dragonilor”?

Diferența între un titlu pe care îl ții minte și unul care nu spune nimic ar trebui să fie grija permanentă a content writerilor. În lipsa unui titlu care să vândă, cititorul nu va reuși să treacă la etapa în care să citească tot textul iar munca de content writing devine inutilă. Titlul este cea mai importantă frază dintr-un text și până când nu îi vom acorda atenția potrivită, nu vom putea susține că producem conținut de calitate.

Cum ar trebui să arate un titlu care vinde?

În primul rând, titlul este suma informațiilor din text. El trebuie să reprezinte cea mai importantă informație sau beneficiile pe care le va avea cititorul dacă reușește să își păstreze răbdarea până la finalul textului. “5 trucuri pentru a slăbi ușor” nu este, așa cum v-ați fi așteptat, un titlu prost. Este un clișeu, dar nu un titlu prost. În 5 cuvinte, autorul a reușit să descrie soluția pe care o dă articolul unei probleme cu care se confruntă cititorii săi, prin urmare este de așteptat ca oamenii să citească acest articol dacă vor să slăbească, mai ales dacă ușor și în 5 pași.


Titlul este o promisiune. Încă din titlu îi spui cititorului la ce trebuie să se aștepte. Nu promite dezvăluiri incendiare dacă nu sunt și nici soluții miraculoase dacă nu ai. Deja avem o piață întreagă de titluri “șocante” și “incredibile”, nu ar trebui să îi facem concurență. Dar putem trage cu ochiul la modul în care tabloidele au înțeles nevoia omului de a citi o informație nouă care să îl scoată din plictiseală mersului cu metroul aglomerat.


Un titlu bun este, de cele mai multe ori, un titlu simplu. Faptul că “Brandul x a lansat colecția de toamnă- iarnă” poate fi o informație mai utilă cititorului decât că “Brandul X aduce accente neconvenționale fashion-ului autohton”.

În titlu nu vorbim despre lucruri pe care le știe toată lumea. Ce motiv ai avea să citești un titlu care îți spune că apa e incoloră sau că iarna e frig?

Titlurile sunt specifice și comunică informații noi, care ar putea să fie de folos cititorului nostru. De aceea, titlurile “Cum să” vor funcționa și de acum înainte. Acest tip de titlu nu va pleca prea repede din vocabularul nostru din simplul motiv că este preferat de Google. Atâta timp cât oamenii intră pe Google și întreabă “Cum devin un content writer de succes?” este de datoria content writer-ului să îi dea răspunsul într-un articol cu titlul “Cum să devii un content writer de succes în 3 zile”.

Preferatele mele sunt titlurile în care folosim scurtături “Brandul x, premiat pentru excelență”. Faptul că folosim o virgulă în loc de predicat nu înseamnă că scurtăm titlul, ci că scoatem un verb care ar trebui să ne asigure dinamica propoziției. Putem face economie de atribute sau cuvintele de legătură inutile, dar nu la verbe.

În ghidul de realizare a unu titlu decent în online ar trebui să fie inclusă obligativitatea de a nu folosi semne de punctuație. În general, nu trebuie să țipăm la oameni (!!!!) sau să ne îndoim de capacitatea noastră de a oferi o informație (???). Am văzut multe titluri cu semne de întrebare. Acest lucru îi va transmite cititorului o stare de îndoială în ceea ce privește competența ta, ca autor.

Am căutat în prima pagină a unui site de comunicate de presă pentru a găsi exemple care să îmi susțină teoriile și am găsit mai multe decât mi-aș fi dorit.


LOCUL 1 – Câștigătorul secțiunii “Direct în freză”.

Nu știi ce produs de păr îți poate face frizura să arate demențial? Află acum care este cel potrivit pentru tine

LOCUL 2 – Câștigătorul secțiunii “Dileme existențiale”

Paltonul și geaca: mereu în dilemă când trebuie să le achiziționezi

LOCUL 3 Câștigătorul secțiunii “Posedă-mă pe gratis”

Meriți să ai în posesie cadoul perfect!

Bianca

Antreprenor. Comunicator. Trainer

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *